tylko gumki nie "przyszczyp" tym patentem, bo będzie syf się dostawał do tłoczka :idea:
[O2] Czujnik ciśnienia spalin G450
Zwiń
X
-
[O2] Czujnik ciśnienia spalin G450
Auto zaczyna mnie powoli doprowadzac do szalu.. po wymianie n75, przeplywomierza jezdzilo troche lepiej. Miesiac temu dostalo mocno po garach, tyle ile moglem tyle z niej wycisnalem i auto nagle zaczelo jezdzic normalnie. Reagowalo na wciskanie gazu, mialo przyspieszenie z kazdego biegu, wszystko bylo ok. Minal miesiac i znowu to samo. Muli dupe z kazdego biegu, zbiera sie jakby mialo silnik SDI 60km a nie TDI 170km. Kiedys wyskoczyl blad wlasnie odnosnie spalin i zolta kontrolka ale skasowalem to i nic sie do tej pory nie wyswietla. Zachodze w glowe juz co to moze byc i pokoleji eliminuje, ale tez co chwile dochodzi cos nowego.
Myslalem juz o :
pompowtryskiwaczach
czyszczeniu pompowtryskiwaczy
dpf-wyciecie
dpf-jazda na wysokich obrotach, zeby gowno sie wypalalo
zmienna geometria-jazda na 4tys obrotow itd
wplyw tego, ze auto jest kilka razy dziennie odpalane i przejezdza odcinek 2-3km i pozniej znowu stoi 2-3h
tankowaniu przez jakis czas vervy
turbosprezarka
czujnik temperatury spalin -byla akcja serwisowa i w ASO powiedzieli mi, ze byl juz wymieniony
teraz wywalilo na blat czerwony wykrzyknik i info o temperaturze plynu itd , ale cale szczescie przeczytalem wczesniej temat na forum i po prostu sie usmiechnalem do wyswietlacza, dolalem plynu i gowno zgaslo :diabelski_usmiech (myslalem, ze mnie to nie dotknie bo auto stoi w garazu no ale coz.. )
teraz napotkalem sie na ten caly CZUJNIK CISNIENIA SPALN G450.
Kosztuje to 150-200zl, wymiana podobno banalna ale jak sprawdzic czy on jest zepsuty? Na vagu nic nie wyskakuje. Auto nie reaguje po prostu na pedal gazu i lapie zawiechy. Na forum vw wyczytalem wlasnie o objawach uszkodzonego takiego czujnika i 99% praktycznie pasuje. (nie reaguje na gaz, jest zamulone, lapie zawiechy)
Ktos ma jakis pomysl? Bo jak zaczne pokoleji cala liste, ktora wypisalem realizowac to taniej wyjdzie sprzedac i kupic 2.0 TSI/
Napewno biore pod uwage chipa, ale najpierw auto musi zaczac jezdzic znowu normalnie.
-
-
nie stac mnie na takie zabawy. Zastanawiam sie czy nie wybrac sie do DGW. Poza tym po co mam wymieniac cos co jest dobre?
[ Dodano: Nie 05 Lut, 12 11:04 ]
ktos moze mi pokazac gdzie znajduje sie ten czujnik?
[ Dodano: Pią 10 Lut, 12 12:18 ]
Witam, widze, ze zainteresowanie tematem jest mega wiec dolaczam sie do dyskusji. Prosilbym kogos z BMN, zeby zrobil logi 003,011, i jeszcze kilku grup odpowiedzialnych za turbo, n75,przeplywomierz itd, zebym mogl porownac z moimi, moze wtedy dojde to tego co jest z autem. Aktualnie bawie sie w Dr. Housa i wypisuje wszystko co mi przyjdzie do glowy a potem dobieram objawy i moze cos z tego wyjdzie. Sprawa dosc pilna bo we wtorek chce wybrac sie do warszawy albo do gdanska do mechanika.
pozdr!
[ Dodano: Pią 10 Lut, 12 12:47 ]
zrobilem takie male rozenzanie, glownie patrzylem u nas an forum, na vw i tdi cos tam.
Wyglada to mniejwiecej tak:
Turbosprezarka: logi 008 i 011, spadek mocy, olej, wyczyszczenie turbiny, ustawienie doładowania, sprawdzenie czy jest olej w EGR, nieszczelność na rurze dolotowej do intercolera, niesprawny n75 lub grucha, przepływomierz 003 grupa, kanal 115 dla n75, 025,
Pompowtryskiwacze: Uszkodzenie pompowtryskiwacza może przejawiać się zwiększonym zużyciem paliwa, gorszymi osiągami, nierównomiernością biegu jałowego, trudno¬ściami z rozruchem lub gaśnięciem silnika.
Uszczelka pod głowica: -ubytki playnu chłodniczego, plyn chlodniczy ze sladami oleju, przybytek oleju w silniku, slaba moc, kopcenie po odkreceniu korka oleju, lub wyciagnieciu bagnetu
Zapieczone kierownice turbiny-grupa 011 i zostawic na jakis czas, niech sztanga pracuje i kierownice,
Egr-Mulenie, kopcenie, spalanie
Dpf-Skutki uszkodzenia są typowe tzn. brak mocy, silnik gaśnie itp. Objawy zapychania się filtra DPF,FAP, Ograniczenie mocy , co objawia się spadkiem prędkości maksymalnej , Zdecydowane pogorszenie przyspieszeń na niskich biegach /opóźniona reakcja na pedał gazu / zwiększenie tzw. turbo dziury. Częste przechodzenie samochodu w tzw. tryb serwisowy czyli utrata mocy ,ograniczenie prędkości obrotowej silnika ,zapalenie się kontrolki Check Engine.
Przepływomierz: SAMOCHÓD ZACZYNA PRACOWAĆ KIEPSKO - Wyczuwalny brak lub spadek mocy - Powolne wchodzenie silnika na obroty - Dziury w gazie - spadek prędkości maksymalnej i słabe rozpędzani.
Pompowtryski-auto na dworze przy aktualnych mrozach odpala idealnie, przekrecam kluczyk, gasna kontrolki i odpala. Pali normalnie, 7,8-8,7l/100km po miescie. Gasi sie normalnie, na jalowym pracuje normalnie.
Uszczelka-olej w normie, plyn tak samo, nie ma zadnego bialego czegos pod korkiem itd.
Zapieczone kierownice-objawy jak w wiekszosci, spadek mocy no i po rozruszaniu ostrym bylo troche lepiej.
Egr-zamulenie jest, ale spalanie caly czas normalne. Czy kopci nie wiem bo mam dpf :x
Dpf-nie patrzylem ostatnio jakie jest zapelnienie ale w sumie tez dosc dawno nie bylo tego procesu samo wypalania. Zastanawiam sie czy nie zaladowac mu calkowitego wymuszonego wypalania przez vaga..
Przeplywomierz-objawy wszystkie pasuja, nawet vmax wyszlo 220km/h a powinno byc chyba 235km/h z tego co czytalem, aleeeeeeeeeee ja ku*wa wymienilem miesiac temu przeplywomierz na oryginalny boscha !! Na szczescie mam stary i chyba postaram sie go podmienic i zobaczyc co i jak z autem.
Ktos ma jakis pomysl?
Komentarz
-
Komentarz